Zaburzenia Integracji Sensorycznej dotyczą nieprawidłowości w zakresie przetwarzania bodźców sensorycznych w obrębie następujących systemów: czuciowego, przedsionkowego, słuchowego, wzrokowego, węchowego i smakowego. Mogą mieć podłoże genetyczne, być wynikiem przebiegu ciąży i/lub porodu, być wynikiem niewłaściwego dostarczania ilości wrażeń sensorycznych zwłaszcza w pierwszych miesiącach życia.
W naszym przedszkolu zajęcia z Integracji Sensorycznej prowadzone są przez wykwalifikowanego terapeutę i diagnostę SI, nasza kadra pedagogiczna również włącza się w proces wspomagania dzieci w przezwyciężaniu trudności związanych z integracją zmysłów podczas zajęć dydaktycznych, gier, zabaw oraz w każdej innej sytuacji, którą można do tego celu wykorzystać.
Ostatnio miałyśmy okazję uczestniczyć w szkoleniu „Elementy Integracji Sensorycznej w edukacji przedszkolnej” organizowanym przez Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli „METRIS”, podczas którego wzbogaciłyśmy nasz warsztat pracy o nowe, ciekawe pomysły zabaw angażujące wszystkie zmysły. Wraz z nami szkoliły się koleżanki z zaprzyjaźnionych przedszkoli.
H. T.