Terapia pedagogiczna
terapeuta pedagogiczny mgr Dorota Kuczyńska
Rozpoznajemy i wspieram indywidualne potrzeby rozwojowe i edukacyjne dzieci. Prowadzimy zajęcia o charakterze terapeutycznym w tym zajęcia korekcyjno – kompensacyjne z dziećmi wymagającymi stymulowania i usprawniania rozwoju psychoruchowego oraz wyrównywania szans edukacyjnych i wspierania rozwoju psychomotorycznego. Zajęcia prowadzimy metodami aktywizującymi w formie zabawy. Staramy się za każdym razem podążać za dzieckiem. Wspieramy rozwój dzieci w zakresie sprawności ruchowej, rozwijamy sprawność manualną, usprawniamy koordynację wzrokowo-ruchową, percepcję wzrokową i słuchową oraz pamięć wzrokową i słuchową. Na zajęciach kształtujemy u dzieci koncentrację uwagi, orientację w przestrzeni, w schemacie ciała i kierunkową, myślenie logiczne i matematyczne oraz rozwijamy i wspieramy otaczającym światem. Służymy pomocą w zakresie usprawniania rozwoju psychoruchowego dziecka dla rodziców i nauczycieli.
Terapia logopedyczna
neurologopeda mgr Daria Kornacka
Terapia logopedyczna ma na celu korygowania nieprawidłowej artykulacji głosek, usuwanie zaburzeń mowy, stymulowanie rozwoju mowy i wyrównywanie opóźnień tego rozwoju oraz rozwijanie sprawności językowej. Elementami terapii logopedycznej są: ćwiczenia sprawności narządów artykulacyjnych, ćwiczenia oddechowe i fonacyjne, ćwiczenia w rozumieniu i nadawaniu mowy oraz ćwiczenia słuchu fonematycznego. Efekty terapii logopedycznej są wynikiem wspólnej pracy: logopedy, dziecka i jego rodziców.
zajęcia z psychologiem
psycholog mgr Sara Jankowska
Czym zajmuję się jako psycholog na terenie przedszkola „Krasnal Hałabała” w Kaźmierzu? Wspomagam rozwój dzieci na terenie przedszkola. Służę wsparciem informacyjnym, emocjonalnym rodzicom i nauczycielom. Dzieci mogą ze mną porozmawiać o swoich kłopotach i problemach. Zajmuję się również rozpoznawaniem specyficznych trudności w uczeniu się u dzieci. Poszukuję przyczyn oraz możliwych do wdrożenia rozwiązań występujących u dziecka trudności wychowawczych. Z dziećmi prowadzę zajęcia indywidualne, w małej grupie oraz socjoterapeutyczne w zależności od trudności i potrzeb dziecka.
Terapia integracji sensorycznej
terapeuta i diagnosta integracji sensorycznej
mgr Katarzyna Matuszak – Radziejewska
Terapia integracji sensorycznej określana jest mianem „naukowej zabawy”. Podczas sesji dziecko huśta się w hamaku, toczy w beczce, jeździ na deskorolce czy balansuje na kołysce. Przez zabawę przyjemną i interesującą dla dziecka dokonuje się integracja bodźców zmysłowych oraz doświadczeń płynących do ośrodkowego układu nerwowego, co pozwala na lepszą organizację działań. Terapia SI nie jest uczeniem konkretnych umiejętności (np. jazda na rowerze, pisanie, czytanie), ale usprawnianiem pracy systemów sensorycznych i procesów układu nerwowego, które są bazą do rozwoju tych umiejętności. W toku pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy, jak np.: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Zadaniem terapeuty jest, przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminowanie, wyhamowywanie lub ograniczenie niepożądanych bodźców obecnych przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarczanie silnych bodźców, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych.
Fizjoterapia
Fizjoterapeuta mgr Marlena Grenda
Rehabilitacja ruchowa z elementami Integracji Sensorycznej to szereg oddziaływań stymulujących, prowadzonych w formie ćwiczeń, zabaw i gier ruchowych. Mają one na celu wyrównanie lub zmniejszenie zaburzeń uwarunkowanych uszkodzeniem Ośrodkowego Układu Nerwowego, wspomaganie rozwoju psychomotorycznego oraz korygowanie ewentualnych zaburzeń w rozwoju funkcji precyzyjno – motorycznych. Zadaniem Integracji Sensorycznej jest dostarczenie dziecku podczas jego aktywności ruchowej kontrolowanej ilości i jakości bodźców sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę przetwarzania sensorycznego dziecka.
Pedagog specjalny
mgr Anna Łukaszyk
mgr Dorota Kuczyńska
Pedagog specjalny jest specjalistą w dziedzinie pedagogiki specjalnej, zajmującym się pomocą dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Jego głównym zadaniem jest diagnozowanie problemów i opracowywanie odpowiednich działań, które pomogą w ich rozwiązaniu.
Pedagog specjalny ma za zadanie planować, prowadzić i modyfikować działania edukacyjne, terapeutyczne i opiekuńcze dla osób ze specjalnymi potrzebami rozwojowymi i edukacyjnymi.