Ramowy rozkład dnia dla grup młodszych
W godzinach 8.00 – 13.00 – realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego dzieci biorą udział w:
- zajęciach specjalistycznych w zakresie udzielanej pomocy psychologiczno – pedagogicznej (terapia pedagogiczna, psychologiczna, logopedyczna, integracja sensoryczna, rehabilitacja, zajęcia z tyflopedagogiem);
- zajęciach dodatkowych organizowanych na wniosek Rodziców – religia.
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci (oddziały zbiorcze):
- zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,
- zabawy organizowane przez nauczyciela o charakterze integracyjnym,
- słuchanie opowiadań, bajek itp.
|
8.00 – 8.30 |
Schodzenie się dzieci ( do poszczególnych oddziałów):
- zabawy i zajęcia zgodne z zainteresowaniami dzieci,
- rozmowy inicjowane przez dziecko lub nauczyciela,
- praca indywidualna, wyrównawcza z dziećmi.
|
8.30 – 9.00 |
Przygotowanie do posiłku:
- prace porządkowe,
- zabiegi higieniczne,
- doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu (spełnianie obowiązków dyżurnego),
- zabawy logopedyczne,
- zabawy ruchowe,
|
9.00 – 9.30 |
Śniadanie:
- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku,
- prace porządkowe ( spełnianie obowiązków dyżurnego)
- wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych,
|
9.30 – 10.00 |
Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze:
- planowane działania nauczyciela realizujące zadania programu wychowania przedszkolnego;
- udział dzieci w koncertach, przedstawieniach teatralnych, okolicznościowych akademiach, uroczystościach, innych zaplanowanych wydarzeniach.
|
10.00 – 10.30 |
Zabawy i zajęcia inicjowane przez dzieci lub nauczyciela
- zabawy i zajęcia w małych grupach,
- zabawy i zajęcia ogólnorozwojowe,
- zabawy i zajęcia rozwijające indywidualne zainteresowania dzieci.
|
10.30 – 10.45 |
Czynności higieniczno – sanitarne oraz czynności samoobsługowe w szatni. |
10.45 – 11.45 |
Pobyt na powietrzu
- spacery,
- zabawy na placu zabaw (korzystanie ze sprzętu rekreacyjno – sportowego);
- zabawy i gry zespołowe,
- obserwacje przyrodnicze.
|
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie do posiłku
- prace porządkowe,
- zabiegi higieniczne,
- doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu (pełnienie obowiązków dyżurnego).
|
12.00 – 12.30 |
Posiłek – zupa
- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku,
- prace porządkowe (pełnienie obowiązków dyżurnego),
- wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
|
12.30 – 13.30 |
Czas odpoczynku:
- czytanie dzieciom bajek, opowiadań, baśni,
- relaksacja przy muzyce.
|
13.30 – 13.45 |
Czynności higieniczno – sanitarne oraz czynności samoobsługowe. |
13.45 – 14.00 |
Przygotowanie do posiłku
- zabiegi higieniczne,
- doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu (pełnienie obowiązków dyżurnego).
|
14.00 – 14.30 |
Posiłek – II danie
- wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku,
- doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami;
- prace porządkowe ( spełnianie obowiązków dyżurnego);
- wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
|
14.30 – 15.00 |
Rozchodzenie się dzieci do domu:
- zabawy i zajęcia zgodne z zainteresowaniami dzieci,
- zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, itp.;
- układanki, loteryjki obrazkowe, gry planszowe,
- zabawy na placu zabaw.
|
15.00 – 17.00 |
Rozchodzenie się dzieci do domu (oddziały zbiorcze)
- zabawy swobodne w kącikach zainteresowań,
- układanki stolikowe, gry planszowe,
- zabawy według pomysłów dzieci z udziałem (lub bez) nauczyciela,
- tworzenie warunków do zabaw w małych grupach, zespołach,
- słuchanie lub oglądanie bajek, baśni,
- pobyt na świeżym powietrzu (plac zabaw).
|