Ramowy rozkład dnia

Ramowy rozkład dnia dla grup młodszych

W godzinach 8.00 – 13.00 –  realizacja podstawy programowej wychowania przedszkolnego  dzieci biorą udział w:

  • zajęciach specjalistycznych w zakresie udzielanej pomocy psychologiczno –  pedagogicznej (terapia pedagogiczna, psychologiczna, logopedyczna, integracja sensoryczna, rehabilitacja, zajęcia z tyflopedagogiem);
  • zajęciach dodatkowych organizowanych na wniosek Rodziców – religia.
6.00 – 8.00 Schodzenie się dzieci (oddziały zbiorcze): 

  •  zabawy dowolne w kącikach zainteresowań,
  • zabawy organizowane przez nauczyciela o charakterze integracyjnym,
  • słuchanie opowiadań, bajek itp.    
8.00 – 8.30 Schodzenie się dzieci ( do poszczególnych oddziałów): 

  • zabawy i zajęcia zgodne z zainteresowaniami dzieci,
  • rozmowy inicjowane przez dziecko lub nauczyciela, 
  • praca indywidualna, wyrównawcza z dziećmi.   
8.30 – 9.00  Przygotowanie do posiłku: 

  • prace porządkowe,
  •  zabiegi higieniczne, 
  •  doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu (spełnianie obowiązków dyżurnego),   
  • zabawy logopedyczne,
  • zabawy ruchowe,    
9.00 – 9.30 Śniadanie: 

  • wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku, 
  • prace porządkowe ( spełnianie obowiązków dyżurnego)
  •  wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych,
9.30 – 10.00 Zajęcia dydaktyczno – wychowawcze: 

  • planowane działania nauczyciela realizujące zadania programu wychowania przedszkolnego; 
  •  udział dzieci w koncertach, przedstawieniach teatralnych, okolicznościowych akademiach, uroczystościach, innych zaplanowanych wydarzeniach.
10.00 – 10.30 Zabawy i zajęcia inicjowane przez dzieci lub nauczyciela    

  • zabawy i zajęcia w małych grupach, 
  • zabawy i zajęcia ogólnorozwojowe, 
  • zabawy i zajęcia rozwijające indywidualne zainteresowania dzieci.
10.30 – 10.45 Czynności higieniczno – sanitarne oraz czynności samoobsługowe w szatni.
10.45 – 11.45 Pobyt na powietrzu                     

  • spacery,   
  •  zabawy na placu zabaw (korzystanie ze sprzętu rekreacyjno – sportowego);
  • zabawy i gry zespołowe,   
  • obserwacje przyrodnicze.
11.45 – 12.00  Przygotowanie do posiłku                       

  • prace porządkowe,
  • zabiegi higieniczne, 
  • doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu (pełnienie obowiązków dyżurnego).
12.00 – 12.30 Posiłek – zupa                      

  • wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku,
  • prace porządkowe (pełnienie obowiązków dyżurnego), 
  • wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
12.30 – 13.30  Czas odpoczynku:                       

  • czytanie dzieciom bajek, opowiadań, baśni,
  • relaksacja przy muzyce.   
13.30 – 13.45 Czynności higieniczno – sanitarne oraz czynności samoobsługowe.
13.45 – 14.00  Przygotowanie do posiłku 

  • zabiegi higieniczne,  
  • doskonalenie umiejętności nakrywania do stołu (pełnienie obowiązków dyżurnego).
14.00 – 14.30 Posiłek – II danie                       

  • wdrażanie do kulturalnego spożywania posiłku,
  • doskonalenie umiejętności posługiwania się sztućcami;
  • prace porządkowe ( spełnianie obowiązków dyżurnego);
  • wdrażanie i przyswajanie nawyków higienicznych.
14.30 – 15.00  Rozchodzenie się dzieci do domu: 

  • zabawy i zajęcia zgodne z zainteresowaniami dzieci,
  • zabawy konstrukcyjne, manipulacyjne, itp.;
  • układanki, loteryjki obrazkowe, gry planszowe, 
  • zabawy na placu zabaw.
15.00 – 17.00  Rozchodzenie się dzieci do domu  (oddziały zbiorcze)                      

  • zabawy swobodne w kącikach zainteresowań, 
  • układanki stolikowe, gry planszowe, 
  • zabawy  według pomysłów dzieci z udziałem (lub bez) nauczyciela, 
  • tworzenie warunków do zabaw w małych grupach, zespołach, 
  • słuchanie lub oglądanie bajek, baśni, 
  •  pobyt na świeżym powietrzu (plac zabaw).