DOMOWE PRZEDSZKOLE LOGOPEDIA

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 15 – PIRAMIDA ROZWOJU MOWY do poczytania dla rodziców  (link do materiału poniżej)

piramida_rozwoju_mowy_

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 14 – MAGICZNY KUBECZEK

Ćwiczenie oddechowe, dzięki któremu :
– wzmacniamy mięsień okrężny warg
– wydłużamy fazę wydechową
– domykamy buzię
– cofamy masę języka

Dla kogo przeznaczone jest ćwiczenie? 
– dla wszystkich dzieci, które mają trudność z domknięciem buzi
– dla dzieci, które podczas mówienia wysuwają język między zęby
– dla wszystkich, którzy po prostu chcą się pobawić:)

Potrzebne:
– kubeczek 
– ściereczka
– gumka
– rurka
– płyn do naczyń
– trochę wody

Ściereczką przykrywamy kubeczek, uszczelniamy gumką. W kubeczku robimy małą dziurkę na dnie lub z boku kubeczka. Na talerzyk wlewamy płyn do naczyń i odrobinę wody. Musi być więcej płynu niż wody. Do dziurki wkładamy rurkę i dmuchamy.

 

 

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 13 – ROZWÓJ MOTORYCZNY, A ROZWÓJ MOWY

Zachęcam do zapoznania się z moją propozycją na dziś, link do materiału poniżej zdjęcia

Rozwój mowy, a rozwój motoryczny

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 12 – DZIEŃ ŚWIADOMOŚCI AUTYZMU

Dzień dobry, dzisiaj bardzo ważny dzień – Dzień Świadomości Autyzmu.Dzisiaj w ramach zajęć przesyłam Wam film, pokażcie dzieciom i opowiedzcie im o Autyzmie.

Nie bądźmy zieloni w temacie autyzmu.

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 11 – ZABAWY DŹWIĘKONAŚLADOWCZE DLA MALUCHÓW, UKŁADANIE OPOWIADAŃ DLA DZIECI STARSZYCH             (zapraszam do poprania pliku pdf.)

Zabawy logopedyczne z wykorzystaniem fidget spinnera

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 10 – ROZWÓJ MOWY DZIECKA 

Dzisiaj zapraszam do lektury Rodziców. Kilka słów o prawidłowościach rozwoju mowy dziecka, przyczynach jego zaburzeń i tego, w jaki sposób możemy go wspierać

ROZWÓJ MOWY DZIECKA

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 9 – ZABAWY SŁUCHOWE z użyciem instrumentów 

Dzisiaj mam dla Was bardzo prostą zabawę słuchową polegającą na odgadywaniu, który z przygotowanych „instrumentów” zagrał. Oczywiście w domu nie mamy dostępu do wielu różnorodnych instrumentów, dlatego przygotowaliśmy je sami, co już stanowi świetną zabawę 🙂

Zanim zaczniemy prezentujemy dziecku brzmienie każdego z instrumentów – musi zobaczyć jak wygląda instrument i jakie jest jego brzmienie.

Teraz możemy już przejść do zabawy 🙂 dziecko odwraca się, a my wybieramy instrument i gramy na nim, prosimy żeby dziecko odwróciło się i wskazało instrument, który jego zdaniem zagrał. Możemy zamieniać się rolami – dziecko gra, rodzic odgaduje 🙂

U nas zabawa wyglądała tak 😉

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 8 – KOŁO FORTUNY – zabawy z użyciem komputera

Dzisiaj odsyłam Was do strony z zabawą logopedyczną na kole fortuny – kręcimy kołem i wykonujemy ćwiczenia 

ZAKRĘĆ KOŁEM FORTUNY

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 7 – ĆWICZENIA PIONIZACJI JĘZYKA 

Kolejna zabawa, którą chciałabym Wam zaproponować nosi nazwę „Worek pełen niespodzianek”

Każdy ze zgromadzonych na zdjęciu przedmiotów jest wstępem do zabawy, czyli ćwiczeń artykulacyjnych wspomagających pionizację języka. Właściwe ułożenie języka w stanie spoczynku to miejsce za górnymi zębami na wałku dziąsłowym. Umiejętność uniesienia języka do góry jest niezbędna przy prawidłowej wymowie głosek  t, d, n, l, sz, rz, cz, dż oraz r

Zachęcam do pobrania poniższego pliku, w którym dokładnie opisałam całą zabawę 🙂

Worek Pełen Niespodzianek zabawy logopedyczne

 

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 6 – ZABAWY ODDECHOWE ZE SŁOMKĄ

Tutaj moja, bardzo prosta propozycja, na początek słomka musi być krótka a przenoszone elementy małe, później wydłużamy słomkę, a elementy do przenoszenia zwiększamy. Zamiast talerzyka i kółeczek możemy wyciąć biedronkę i „ubierać ją w kropki” 🙂 Dobrej zabawy.

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 5 – „GRA W ŁAPKI” – ZABAWA ROZWIJAJĄCA ZASÓB SŁOWNICTWA

Dzisiaj przychodzę do Was z kolejną propozycją gry dla całej rodziny, grę podpatrzyłam na stronie domologo.pl. Proponowana aktywność ma na celu poszerzanie zasobu słownictwa starszych dzieci, ale odpowiednio zmodyfikowana może posłużyć do zabawy z młodszymi przedszkolakami.

Zadaniem dziecka jest wylosowanie karty z narysowaną rączką i wymienienie  rzeczy według kategorii (możemy zwiększać stopień trudności wybierając inne, trudniejsze kategorie lub prosząc o wymienienie nie jednej rzeczy, a kilku z danej kategorii). Dla maluchów wybieramy najprostsze kategorie. 

Do wykonania gry potrzebujemy niewiele 🙂

Kategorie czerwonych łapek: pojazdy, rośliny, kształty, kolory, narzędzia, instrumenty, uczucia, meble, budynki, sporty, gry, dni tygodnia, nazwy miesięcy, owoce, warzywa, napoje, do jedzenia na obiad, części ciała, ubrania, zwierzęta domowe/gospodarskie, dzikie zwierzęta, ptaki, owady, słowa związane z pogodą.

Kategorie zielonych łapek: małe, duże, nowoczesne, starodawne, tanie, drogie, zimne, smaczne, obrzydliwe, wesołe, smutne, czerwone, zielone, czarno – białe, ciche, głośne, krótkie, długie, szybkie, powolne, ciężkie, lekkie, twarde, miękkie.

Zachęcam aby dzieci starsze same odrysowały i wycięły rączki, dla młodszych zabawę możemy przygotować sami. Na początek wybierzmy tylko kilka kategorii (łapek) zbyt długa zabawa może być zbyt nużąca, w kolejnych dniach możemy dorysowywać rączki i stopniować trudność zabawy.

Ja swoje pomoce do gry zalaminowałam żeby posłużyły mi podczas zajęć w przedszkolu.

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 4 – ĆWICZENIA LOGOPEDYCZNE Z KUBUSIEM PUCHATKIEM 

Zachęcam do codziennych ćwiczeń logopedycznych przed lusterkiem całą rodzinę, oto propozycja ćwiczeń, tym razem gotowa prezentacja multimedialna 

Zabawy logopedyczne z Kubusiem Puchatkiem

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 3 – ĆWICZENIA ROZWIJAJĄCE MOTORYKĘ APARATU ARTYKULACYJNEGO I ĆWICZENIA ODDECHOWE

Przygotowałam dla Was dwie ciekawe gry logopedyczne do ćwiczeń oddechowych i rozwijających motorykę aparatu artykulacyjnego. Poniżej pliki do wydrukowania oraz zdjęcia i filmy pokazujące jak można je wykorzystać do wspólnej zabawy. 

WIOSENNE KWIATKI to gra z profilu facebookowego Hulajmowa, skąd pobrałam materiały dla Was

DMUCHAJKA to propozycja od Anny Jankowskiej, autorki strony internetowej „Tylko dla mam”

dmuchanie-gra (1)

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 2 – ZABAWY SŁUCHOWE

Dzisiaj chciałabym zaproponować Wam MEMORY SŁUCHOWE 🙂 ta wspaniała zabawa świetnie wspomoże rozwój słuchu fonemowego i pozwoli Wam spędzić trochę czasu na wspólnym przygotowaniu potrzebnych pomocy i oczywiście zabawie.

Co będziemy potrzebować? Jednakowe pojemniczki (my wykorzystaliśmy buteleczki po jogurcie, a w drugiej wersji opakowania z jajek Kinder. Przygotowujemy także materiał, który umieścimy w buteleczkach, u nas to pompony (po jednym do każdego z dwóch pojemniczków – żeby stworzyć pary takich samych dźwięków, dwa większe koraliki, kilkanaście sztuk koralików do wykonywania „prasowanek” i odrobina surowego makaronu) . Ważne jest aby stworzyć pary dźwięków tak samo brzmiących, dlatego wsypujemy do pojemniczków taką samą ilość materiałów. I już można się bawić w poszukiwanie par za pomocą zmysłu słuchu 🙂

Słuch fonemowy

  • ZAJĘCIA LOGOPEDYCZNE NR 1 – ZABAWY ODDECHOWE 

Mam dla Was dzisiaj propozycje dwóch zabaw oddechowych, których przygotowanie zajmie Wam jedynie chwilkę, a zabawa na pewno będzie ciekawa i zajmie dzieci na dłużej. Podczas tych ćwiczeń poza dobrą zabawą wydłużamy fazę wydechową, pamiętamy także żeby powietrze nabierać nosem, a wypuszczać przez usta 🙂